Short trip to JB

Posted: April 10, 2008 in Personal
Tags: ,

” kak za, free tak?? jom teman aku gi JB wiken ni? “

“Erksss??? JB?? jauhnye..huhu..biar betul?? “

Tuh le SMS yg di reply oleh kak za…

Hehe..who knows, we really make it!! Even though timbul rase takut untuk drive ke sana..tapi kuasa hati mengatasi segala-galanye..aku pun tak tahu dari mane aku dapat keberanian tu..itu lah dikatakan kuasa Tuhan yang tidak boleh disangkal lagi…Dengan izin & restu daripada Yang Maha Esa, aku berjaya sampai ke bumi Johor..First time drive ke sana, tak sangka lak dalam mase 3 jam sahaja aku sudah berada di tengah-tengah bandar JB..Hoho..memang racing abes aku bawak kete kali ni…hihi..harap-harap tader la sampai love letter dari PDRM or JPJ..memang tak rase jauh sgt pun journey kali ni..8.45 pagi bertolak dari Putrajaya and around 12 dah sampai sana..nasib baik la bandar JB tak jem teruk mcm KL..setiap signboard tidak lepas dipandang aku..mencari-cari destinasi yg ingin aku tujui..mane la tahu, silap pandang sikit mula lah aku tersasau arah…huhh, kalo sesat kat JB memang naya lah..dah le pertama kali datang sini..maunye makan buah langsat berkilo-kilo..haha!! neway, nasib baiklah co-pilot aku kat sebelah banyak membantu..kalo ikutkan experience jalan2 kat KL, banyak je die bagi direction salah kat aku..tapi kali ni..memang miracle abes..everything is smooth..first time gi JB and kitorg berdua tak sesat..wahh..terase bangga di situ😛

Setelah misi mencari destinasi utama telah berjaya, kami meneruskan misi ke 2 iaitu mencari tempat untuk berteduh dari panas dan hujan buat sehari dua..buat pengetahuan semua, nama destinasi utama kali ni aku nak kena rahsiakan atas sebab-sebab tertentu yek..kalo boleh aku dah malas nak cari hotel yang jauh dari destinasi utama, dah tak larat nak drive..so, if ade je ternampak mane-mana hotel kat area2 situ..why not belasah jek laa?? heheh..Tak sampai 5 minit dari destinasi utama, aku tenampak sebuah Hotel yang berdiri gah betul2 di hadapan dataran Johor..Hyatt Hotel!! Yeahh..cantek!!! Memang dah malas nak gi cari hotel lain since dah pukul 1 lebih…so, kitorg terus je masuk parking Hotel lantas menuju ke arah registration counter..hmm..naseb baik ade lagi available room..

” Hi Miss, welcome to Hyatt Hotel! May i help you? ? “

Sorang pekerja Hotel tersenyum kearah aku sambil mengalukan kedatangan kami…

Selepas berchit chat selama 2 minit..aku berjaya dapatkan satu room..Bilik 506..RM 255 for standard room..hahha!! memang gilak ar…first time aku bayar sendiri duk hotel 5 star..tapi tak kisah lah sekali sekala..lagipun badan dah penat..nak la rest kat tempat yg selesa sikit..plus dah malas nak carik hotel lain😛

Then menjadi kewajipan aku cam biase..gi mane2 pun percayelah aku takkan ter miss hobi aku nan satu ni..Yeahh..capture every moment! ahakz!!😉

Hyatt Hotel JB

Regency ballroom

level 5, room no 6

Take a rest!

Thanks kak za jadi peneman setia! Nih posing tunjuk cincin ker ape??😛


Leave a Reply

