Saturday’s out

Posted: April 22, 2008 in Personal
Tags:

Kring!!!!!!!!

Huhh, bising nyer..Jam loceng ku berbunyi lak! Adeh, malas nye nak bangun..baru kul 9.45 pagi..hehe..awal lagi ni, kate hari minggu..paling kurang kena tido lama sket compare ngan weekdays…dah le smalam aku tido kul 3 pagi..mata still pedih2 lagi ni..Huhhh, keluar tak ingat umah! :P first time aku hang out ngan kak waiza, khairul and fairul..biase lah hari jumaat, lepas ofis hour mule la masing2 duk busy mengatur plan for hari minggu. dari kul 3 petang lagi, kak waiza duk ajak aku main bowling kat alamanda. Since tader plan for that nite, aku go on je..tetibe khairul lak IM aku ajak karoke kat alamanda..and dia kate kak waiza will join..ERkss, mana satu yg betul ni?? Bowling or karoke? hihih..last2, we decided for both..Karoke and bowling. Wah, memang crazy plan..bile dah penat2 nyanyi, around 12 kitorg gi one of kedai mamak kat presint 9 for lepaking..Mm, terkenang lak zaman2 study kat UTP dulu2..kul 2 3 pagi slumber je minum2 borak2 kat kedai mamak kat tronoh..heheh..really miss dat moment =)

Ok, tutup citer smalam..kite bukak citer baru utk hari sabtu lak. Hmm, ape aku nak wat hari ni yek?? Bosan giler kalo duk umah je satu hari..nak mengadap computer, dah sakit mata..8 jam kat ofis duk tenung Mr Computer ni..takkan nak continue lagi kat umah..huhh, tak sihat untuk mata ok? Haaa, i got plan! Terus je aku SMS kak Za tanya dia nak ikut aku main bowling ke tak..surprisely dia nak join, biase nye punye la susah nak ajak dia..asyik ade plan lain je..dating..dating & dating~~~ Iskk, maklumlah org ada pacar😀 Lepas siap2 dalam kul 10:30 pagi, aku gi amik kak za kat presint 11. Without further any delay, we’re heading to Alamanda. Yeahh, but why Alamanda??? It simply, coz dat’s da only mall at Putrajaya..hehe..Dalam 5 minit camtu dah sampai sana..the first thing yg we all buat gi beli socks kat carefour. Nak main bowling la konon..sekali kak za baru citer yg tangan die kena pisau..jari die luke..iskk2, camne la nak pegang bola bowling kalo jari luke..cancel plan nak main bowling..takkan nak shopping lak? dah pokai dah bulan ni..Ermm, erm..haa, why not gi karoke?? haha..memang giler nak jadi superstar ke ape aku ni?? asyik2 karoke je memanjang..susah kalo hobi suke nyanyi nih..tapi wat ever, janji aku hepi..lgpun dah lame dah aku tak merasa perasaan hepi sejak due menjak ni..huhu..

After karoke, terase nak tengok movie le plak. Lame dah tak tengok wayang..last movie cite cloverfield few months ago..Kali ni kak za nak belanje aku tengok The forbidden kingdom..sounds interesting, jackie chang & Jet li memang my favorite actor.  Sampai kat counter, sekali tiket dah sold out le plak..adeii, malang nyer..takkan nak balik plak..after diskas2 kejap, kitorg pun setuju nak tengok citer ‘congkak’..org kate bes..Eeee..xtually aku tak brape suke tengok citer seram ni..bukan ape, dulu aku amik mase berbulan-bulan utk hapuskan fobia aku dengan citer ‘jangan pandang belakang’..kali ni tak tahu le plak camne..huhu..dah le row yg paling depan aje tinggal..nak tak nak, terpakse le😉

Memang menjerit sakan le aku dalam wayang tu..mata lak aku tutup ngan jari..haha! nak sangat tengok..amik ko!! byk giler babak suspen dlm citer ni..adeii..sakit tekak aku duk jerit..dah le tadi karoke..balik nanti nak kena cover balik minum air suam nih..hihi..neway, cakap tentang citer congkak nih, agak interesting le gak..and lagi horror dari citer ‘jangan pandang belakang!’…kisah tentang satu famili yg ingin menghabiskan cuti di rumah yg dibelinye setahun lalu tanpa tengok keadaan rumah tu camne..sampai hari yg nak gi ke sana, diorg sesat kat satu junction then tak tahu which one is the correct way..sekali diorg belasah je sampai jumpa sorang makcik kat satu wakaf..tanpa usul periksa, diorg bertanye makcik tu arah tempat yg ingin ditujui..Rupe2 nya makcik tuh sudah meninggal 2 tahun lalu dan memberi direction ke sebuah rumah yg ditinggalkan orang 20 tahun lalu dan dipercayai berpenunggu…Then, di situ lah bermula segala-gala nye…Eeee, tak perlu la aku duk ceritakan kat sini ape yg terjadi lepas tu..seram aku dibuatnye..huhu..tapi last skali, mase nak balik KL, baru le famili tu tahu yg rumah yg diorg gi bercuti tu bukan rumah yg dibelinye…Erkss..menakutkan!! huhu..

ermm, okey lah..seperti biasa saya tak lupa falsafah saya..”capture every moment! ” hahah…let’s see da pictures😉

 

   

 

 

     

 

Leave a Reply

