P.Ramlee the Musical & Putrajaya Shangri-La :)

Posted: June 8, 2008 in Personal
Tags: , ,

Yes..finally berjaya jugak hasrat aku nak tengok teater P.Ramlee da musical..dari tahun lepas lagi nak tengok tp asyik tak ade chance je..but today, semua jadi realiti..biase lah, saya nih peminat teater & kesenian..so, kalo ade teater yg best2 teringin ler nak tengok..lagipun, Allahyaraham Tan Sri P.Ramlee memang seorang seniman yg saya kagumi..heheh..tapi yg paling syok kali ni aku dapat tiket VIP free..kalo tak silap, harga tiket yg kitorang dapat nih around rm200++ per ticket..bende free mana ade tak bes kan?? sampai aku sanggup cancel date aku dengan ‘dia’..heheh..untung member aku keje under JPM..sebelum ni kwn aku keje under Dato efendi, menteri di Jabatan menteri yg juga husband kepada Tiara jacquelina..so, if ade event yg Tiara involve pasti diorang akan di invite..best kan camtuh?? btw thanx to kak Za coz ajak aku..kalo tidak, tak merasa la aku tengok teater nih..tiket mahal sgt laa..saya ni kedekut sikit kalo bab2 camni..tapi kalo utk shopping takpe plak😀

Teater tu start pukul 3 petang..so, after Zohor kitorang gerak dari Putrajaya..dalam 30 minit dah sampai Istana Budaya..wah, kejap le plak bile lalu highway Putrajaya Link ni..walaupun tol RM4 tapi kire ok lah sebab jalan tak jam cam kat mrr2..exit je tol, dah jumpe jalan Tun Razak..and yg penting boleh drive laju2 sket..bukan ape, tadi dah terlepas simpang Bukit Jalil, lalu menghala ke highway JB..hahah..nasib baik ade u-turn before tol highway elite..isk2 tuh le, asyik sgt bersembang sampai tak nampak sign board..mesti dak2 nih kate naik kete ngan aku je tak sah kalo tak sesat..ahaks!! Ermm, nwy nih first time aku gi Istana budaya..so, a bit excited la kot nak tengok teater..tambah2 lagi ade member aku kate bes..and aku pun concentrate lah layan je teater tuh selama 3 jam lebih..hihi..agak menarik gak la..pelakon2 pun best dan teater ni betul2 membawa kita ke era 50 an di mana zaman kegemilangan P.Ramlee di Singapura..banyak lagu yg bes2 dan suara diorang merdu jek..paling aku suke suara atilia..sedap sangat dia nyanyi..selepas tengok teater nih baru aku betul2 mengenali siapa itu seniman Tan Sri P.Ramlee..tragis la gak kisah hidup die dalam menjadi anak seni nih upenye..huhu~

Dalam jam 6 lebih, teater pun berakhir..ingatkan nak singgah taman tasik titiwangsa kejap..ade pesta makan-makan kat situ..tp hari cam dah lewat..so, kitorang decide untuk pulang selepas solat Asar..

Tapi belum balik umah lagi tau..Haa, tau tak mane plak next destinasi kitorang?? boleh aku katekan hari ni adalah hari Free sedunia untuk kami..yeahh..guess what, kitorang di invite untuk dinner di putrajaya Shangri-La oleh seorang chef di situ yg juga merangkap kawan kepada kwn aku..hihih..sonok2, sape tak suke makan free kan??? dah la dapat layanan secara istimewa..sape memandang pasti iri hati..hahah..gile berlagak nih😛

Memang time ni makan tak hingat la..kate buffet..sushi, kek, kuih, sea food & byk lagi..semenye menyelerakan~~ rambang mata nak memilih..so, kitorang belasah je ape2 yang ade memandangkan semua tengah lapar..haha..maunye tak lapar, hari ni tak makan ape2 pun..aku cume breakfast koko krunch je pukul 8 pagi tadi..kalo kire2 dah bape jam dah ni..iskkk, seb baik tak gastrik hari ni…lepas makan2 duk le sembang2 ngan chef and sorang lagi kawan die..dari topik makan sampailah topik kerja and last skali topik petrol pun masuk sekali..hihi..biase lah kan, org dah ajak makan free kena la berbudi..layan je sembang2..tak gitu??

kalo ikutkan memang penat hari ni..sehari suntuk kat luar..pukul 1.30 aku keluar rumah, jam 11.30 malam baru balik..adehh, kalo duk kat kg ni maunye kena bebel di mak..tapi ape2 pun, aku memang enjoy da day & happy sgt2..dan disebabkan hepi, banyak la gak pic yg saya amik..hehe

okey..I think i shud stop here..It’s getting late now..lagipun malas dah nak taip..it’s better for me to sleeeeeep and dreamz dreamz dreamz..heheh..and as usual let pic tell da story k😉 Daa~~


Leave a Reply

