I learn something today…

Posted: August 1, 2008 in Friends, Personal
Tags: , , ,

“We do not appreciate what we have until we lose it….”

Yes, it’s so true!

Now, I’m missing her..someone who I didn’t appreciate while she’s around me..Until she transfered to Penang, I realize our friendship is true and beautiful…

Monologue:

“Assalamualaikum…”

Tuh la ayat pertama yg keluar waktu fis time masuk rumah sewa dulu2..dat was 25 November 2007 around 10 pm..Masa tuh, saya baru balik dari bercuti di Kampung..esok tu dah start keje baru kat cyberjaya…

“Wsalam..masuk la..yanie yek?.. ” jawab someone..

“Ha’ah..saya yanie sambil hulurkan salam..”

“Saya Kak Maria..kak Sue dah ceritakan yg yanie akan masuk rumah hari ni..” Katenye dengan ramah sambil tersenyum..

Itu lah detik2 perkenalan saya dengan kak maria, seorang housemate rumah sewa saya di Putarajaya..Kak Maria lah osmet pertama yg saya kenal..masa fis day tuh, dia ceritakan tentang rumah dan rules yg patut kita patuh..fis2, saya rase cam tak comfortable kerana rules yg terlalu privacy itu..tapi tak pe lah, i take it as positive thing..nanti lame2 ok la tuh..and alhamdulillah, now I’m happy with my stay here..osmet semua nye ok dan baik2 especially kak maria..selalu take care and kalo masak, mesti tak lupe kat saya..kalo wiken plak, akak-akak lain selalu balik rumah famili..then dia lah yg temankan saya kat umah..layan citer CSI hari ahad tuh sesama..thanks God, kalo tak, tak tahu la camne..saya ni penakut orangnye..kalo malam2 nampak baju putih kat ampaian pun takut..heheh

Then Yesterday, kak Maria dah pindah Penang..dia dapat kenaikan pangkat utk jabatan statistik kat sana..Hmm, sekarang rumah agak sepi tanpa suara dia..biasenye, kak maria la yg paling kecoh dengan cerite2 lucu nya..but semalam jam 10 malam level bawah dah sunyi..*sob..sob~ Yg paling terharu nye, kak Maria SMS suruh aku jaga diri leklok especially during weekend since selalu berseorangan di rumah..huwaaa~~ rase sebak sangat sampai ternangis..Yes, I’ve cried for her yesterday..tengok gelang yg dia bagi mase dia ke Langkawi dulu buat saya rasa sayu…dia baik sangat dengan saya tapi kdg2 saya tak appreciate sangat dia..now, bila dia dah tader di sini saya merindui dia..baru saya sedar dia important person gak dalam hidup saya..uhuksss

My dear frens, ambik la pengajaran dari cerita saya ni..appreciate lah people or everything you have in your life…kita akan realize suatu hari nanti yg orang itu berguna dalam hidup kita bila dia sudah tiada..walaupun kamu rasa rimas dengan certain people, percayalah tanpa orang itu, hidup kamu tak akan complete…Jika tiada nya berpindah ke tempat lain, kamu masih ade peluang untuk membetulkan semua kesilapan, tapi fikirkan lah sekiranya orang itu sudah pergi dari dunia ni buat selama-lamanya…Tiada apa yg dapat kite ungkapkan selain mengimbau kembali memori bersama dengan seribu penyesalan…

Leave a Reply

