Memorable Trip to JB – Part II

Posted: August 14, 2008 in Personal, Trip
Tags: , , , ,

Hi all,

See u again in my new entry..Oh, it is not really new actually..just continue from my previous post..before this no enuf time to talk and talk..ahaks! Planning to update my blog last nite, but around 10 O’clock I dah jadi sleeping beauty in her dreamland..too tired kot..hehe

“Memorable trip??” yeahhh..why not??😉 Last Friday, after maghrib prayer..the journey begin..I fetch kak za and her sister Yana at their place and heading to southern highway..this is my first time jalan jauh-jauh waktu malam..oh, and it’s not bad dude..no wonder la most ppl more prefer nite drive rather than drive waktu siang yg masa tuh, matahari agak panas dan menyilaukan mata kita..lalu membuatkan kite mengantuk dan penat (ade ke tak eh ayat menyilau ni dalam bahasa melayu?) hihi..and and biasa lah masa otw, mesti la tak henti kitorg duk sembang-sembang..mmg tade lgsg silent moment..dari pUtrajaya sampailah ke Yong Peng..asyik duk pot pet pot pet je..sampailah waktu tido baru le mulut tahu nak stop..Alhamdulilah safe journey..terima kasih Tuhan🙂

Saturday

Hari ni saya amat gembira sekali..Selepas kenduri kawen Dilla di Kluang, saya akan ke Pasir Gudang untuk berjumpa dengan pacar gwe di sana..Hahha..jangan la percaye..tidak benar sama sekali ok..actually i’m gonna meet him after 4 months tak jumpa..if you all ade terbaca my prev post about trip to JB..yeahh, i mention da same thing here..it was da same person, but different situation..Hmm around 11.30 me and kak za drive to Kluang..fis2 ingat kan jauh dari yong peng nak ke Kluang, sekali setengah jam dah sampai sana..huhu..cepat le plak gi kenduri kawen..sampai umah pengantin, Dila tak siap lagi solek2..baju pengantin pun tak pakai lagi..terpakse la tunggu die bersiap-siap..😛 well, biasalah kalo gi kenduri kawen, perkara wajib kena amik gambar dgn pengantin..hehe..and here are the photos😉

Ok, wedding dah attend..gambar pun sudah..chit chat pun dah banyak..next thing is go to Pasir Gudang..Wahh, dunno why I’m so excited!! Don’t care jauh ke tidak, penat ke tidak..yang pastinye saya dapat jumpa dia nanti..lama sangat tak jumpa, since he is my best frenz, tipu la kalo kata tak rindu..huhu..Hmm, kitorg siap bawak baju spare untuk dipakai nanti..takkan lah nak pakai kebaya gi jejalan..isk2..tanpa melengahkan masa, kami pun bergerak la ke Pasir Gudang..hujan yg lebat amat menyukarkan perjalanan, tapi Alhamdulilah, dengan izinnya kami selamat sampai ke sana..Oh, btw tempat yg saya maksudkan ni ialah Tanjung Puteri Golf Resort. My frenz stay kat sana until this month kot..lepas abes projek kt MMHE, balik ke KLCC cam biasa..and tepat pukul 3.30 petang kami sampai betul2 depan banglo yg kawan sy duduk tuh..dari jauh dah nampak die melambai-lambai ke arah saya..Praise be to Allah..finally kami berjumpa juga🙂

Lepas tuh, seat driver mula lah bertukar orang..as usual, he will drive..fis thing yg kitorg buat adelah gi surau untuk solat and tukar attire..tersenyum die bile tengok aku pakai kebaya..maklumlah die tak pernah tengok aku pakai camtuh..hahah..tengah excited nak tukar baju, muke aku cuak giler bile check barang yg aku cari dlm paper bag takde..waaaa, aku tertinggal jeans kat umah!!! adehhh..aku tengok depan cermin..huwaaaa, terpakse pakai baju kebaya gi jejalan..dah le dia nak bawak aku gi Danga Bay..huhu..

Punyer la die duk gelak kat aku sebab terlupe bawak seluar..slumber je dia suh aku pakai baju yg aku bawak dengan kain baju kebaya..Erksss..fesyen giler ke hape tuh..adehhh..frustrated nye aku! Tengok aku murung semacam je, dia pun suggest gi Jaya Jusco beli seluar..fine, kitorg pun gi la JJ Tebrau..fis time aku masuk shopping complex dengan berkebaya..memang pecah rekod abis la ni..Bile masuk JJ, jumpe la banyak seluar..tapi bile tengok2 besar gile seluarnye..nak kena lipat kat bawah le plak..huhu..tak syok nye..last skali dia suggest beli jeans yg tiga suku tuh..kalo size besar confirm le jadi cam jeans biasa bagi aku..hahaha..brialiant tul dak ni..lalu belilah aku seluar 3 quarter tuh sekali dengan T-shirt..Lepas je bayar harga baju2 tu semua, kat fitting room tu jugak aku tukar baju nye..korang tengok la camane attire aku nanti..gambar seperti di bawah yek..kalo mak aku tengok nih, sure dia kate cam orang nak gi bendang je..haha tapi not bad la😛

Sunday

Back to Yong Peng from Tjg Puteri Golf Resort, Pasir Gudang..huhu..rase sedih plak nak tinggalkan JB..tapi ape boleh buat kan?? Ermm, after solat Zohor, kami pun bertolak pulang ke Putrajaya. Otw balik, singgah air hitam kejap..Yana nak beli barang untuk wedding dia..and cam biasalah, kak za nak beli kerepek untuk budak2 ofis dia..Cam sonok jugak beli barang kat sini..agak murah le jugak kalo pandai bargain😉 After shopping-shopping jam dah kul 5 petang..Iskk..ape lagi, dah kena balik KL nih..kalo tak, maunye jam teruk kat area Seremban..sb teringat dulu jam teruk kat situ sampaikan kwn aku tak tahan nak gi bilik air..hehe..cam biase la jugak, time balik nih duk sembang2, amik gambar dlm kete, gelak2..nyanyi2 sebab nak ilangkan bosan..pot pet pot pet duk gosip and babbling..tetiba dah sampai..wahh, cam tak cayer aku..pukul 6 aku dah kat Melaka..sekali kul 7 kitorang sampai Putrajaya..Hahha..korang caye tak?? Believe or not…please believe me! Hopefully tader la kena speed trap..aku bawak sampai 150km/J..Pheww~ nih pun pecah rekod gak nih..aku calculate balik semuanye..dari Pasir Gudang ke Yong Peng, sejam 15 minit..dari Yong peng ke Putrajaya 2 jam je…wahhhhh!!! serius aku tak tipu tau..haaa, before balik umah, kitorang sempat lagi makan-makan & shopping kat Alamanda..tengok ni😉

** Opss…terpanjang le plak entry kali ni…sorry kalo bosan ye😉

Daaa..till we meet again in new story!!

Comments
  1. nomey says:

    laaa…photo fadhilah kawin…
    saje blog hopping tetibe bleh sampai ke blog ni..tengok2 ade gambar member saya jugak dilla tu….tak dpt gi kenduri dia aritu…
    anyway…nice blog…;D

Leave a Reply

