Di pagi Ahad…

Posted: November 16, 2008 in Babbling
Tags: ,

Good morning Yanie!!! (Haaa, tau tak tuh la kate2 yg aku ucap kat diri sendiri tiap2 pagi bile bangun tido…kesian, tader org nak tlg ckpkan..hihi)

Hari ni hari Ahad..masih mood wiken tp dah berkurang sebab esok nye dah Isnin..huhhh, giler demotivated dah aku nak keje skang ni…bukan sb nak kena pindah company ‘S’ tapi ntah laa..kdg2 pernah gak terpikir, keje ape yg sesuai utk aku?? Almost dah nak masuk 3 years aku keje in IT field, tapi makin lame makin kurang minatnye..isk3, worse nye aku sampai terpikir camni..😦

Ayuh imbas kembali detik2 aku memasuki alam pekerjaan…jeng jeng jeng saspen laks..

Nak dijadikan citer..After graduated, aku ada la dapat few offer..tapi yg aku accept nye offer sbg Java developer dari Alfacom kat Damansara Intan..Huhh, sengsara nye aku kat sini, nasib baik 2 bulan je..masa tuh aku stay kat Kota Damansara and at that time aku tader kete lagi..so, nak gi keje kena naik Metro bas yg sesak macam sardin itu..(selama 2 bulan tuh dua kali je aku dapat seat, hari2 len berdiri la sampai abis skali ngan mat2 bangla)..nak gi bus stop lak kena jalan kaki dalam 15 minit dari umah..Aduhh bukan tu je, kena plak naik bas mini utk ke ofis aku..Sebabnye bas metro tu tak lalu Damansara Intan, so terpaksa berenti kat Uptown damansara dan tunggu kedatangan bas yg suka suki ikut time diorg je beroperasi..working hours lak start 9.30 – 6.30..aku kuar umah kul 8 pagi sebab takut jalan jem dan sampai umah balik keje lak paling awal kul 8 depends pada bas..uhukss penat toksah citer laa, balik keje, mandi2 terus aku tido..Hmm, ade satu insiden yg takkan aku lupa sampai bile2..pernah skali dah kul 7 lebih aku tunggu tapi bas tak datang2..masa tuh hari dan nak gelap dan aku sorang2 je duk kat bus stop..sebelah bus stop tu umah chinese, anjing dia slalu menyalak membuatkan aku gelisah tak tenteram..then ade sorang dak laki chinese datang tunggu bas gak..rasa lega sikit sb aku tak keseorangan..5 minit pastu tetibe aje ade seekor anjing yg dtg dari arah mane ntah menjelma kt sebelah aku..Ya Rabbi, tuhan sorang je tahu perasaan takut aku masa tu..aku dah la fobia dgn haiwan ni sb aku pernah dikejar anjing..skali anjing tu menyalak2 tengok kat aku…huwaaaaaaaa!!! Ape korang wat kalo jadi aku masa tu?? Aku yg dah ade bad experience dgn haiwan ni..ape lagi, terus je aku menjerit dan meluru ke arah lelaki chinese yg duk tunggu bas skali ngan aku dan pegang tangan dia sambil mintak tolong suh halau anjing..huhuhu..

“Don’t worry..dun be scare! It wont hurt you..” Tuh la kate dak chinese tu sambil gelak2 kat aku.. (boleh la ko duk gelak2 sb anjing tuh cam kucing je bg korang..huhu)

Huhh, tuh la saat yg paling cemas & memalukan dalam hidup aku..tapi bile teringat balik, mesti aku gelak sorang2.😛 hmm, tuh psl transportation issue..nih pasal environment keje laks..haa, jgn tak tahu aku da only Malay kat Alfacom tuh..adehhh, betapa sukarnye environment camni..mulut aku jd penat sebab jarang bercakap..yer la, dah diorg asyik duk cakap Mandarin je sesame diorg..nak sampuk camne nye?? Time lunch laks aku memang tak folo diorg makan la..kat situ ade satu je restoran yg halal..harga takyah cakap lah camne, Damansara sme bende high cost..aku lupe dah ape namenye tp yg pastinye western nye restaurant..masa tu kan baru kerja, duit pun x byk..seriously mmg kurus le aku time tuh..then, kat ujung bangunan tu lak ade satu pub..isk3..Pastu kalo dah environment camtuh..culture pun camtu la gak..yg aku paling takleh nak accept skali toilet nye hanya ade satu dan di share oleh semua jantina..Huhh, sabar aje lah! aku pun tak tahu lah macam mana kesabaran aku amat tinggi masa tuh..maybe excited nak rase working life kot..sebab tu aku amat bersyukur bile dapat offer dari company lain…cuma aku sayang nk tinggalkan life kat Damansara..memang happening duk situ..the curve, cineleisure, ikea, uptown an ect..semuanye tmpt yg aku suke pegi..I wish to stay there in future🙂

Second job aku kat ON Semiconductor, N9 adalah maintain & support Finance System utk dept Finance buat closing and etc..Java, JSP, Oracle PL/SQl, Internet programming and ade VB macro sikit2 which is aku suka la gak..tapi aku hanya bertahan selama setahun 2 bulan sahaja sb tak tahan dgn pressure kat sana..bos strict giler..pantang lewat sikit aje dah bising duk tanye2, aku nak apply leave balik kg pun mesti tanye keje siap ke tak, lunch kuar lame sikit cam org lain?? (Huhh, jgn harap aku boleh camni..) kalo dia review weekly report aku masa weekly meeting dan tak byk sgt progress nye, siap la aku utk dimarah..(bukan aku sengaja tak buat good progress, tp ye la kdg2 keje tu susah..so, takes time la nak siapkan..aku nih fresh grad, dia lak duk high expectation..panas tinger aku duk dengar bebelan nye yg kate aku tak productive la, ape la and etc)..garang woo bos aku tuh..kalo tanye satu ofis IT kat sana, semua org tak suke dia..dak2 dept Finance kalo ade problem sure refer aku dulu sb takut kena marah di bos aku..haa, kalo end of month time closing, aku takleh balik selagi dept Finance tak siapkan closing account..*Sob, sob..pernah aku kena datang keje balik kul 10 malam sebab system ade error…time tuh gak nak kena fix nye..pastu lak, environment manufacturing itu..Ohh, aku tak gemar ok?? Takleh nak melawa sangat since kena pakai kasut cam org keje kilang tu..reasonnye utk avoid dari segala kotor2 dari luar masuk ke production..kilang cip ni mmg kena camni, too sensitive..then life kat Senawang laks asyik membuatkan aku miserable..kawan2 semua kat KL, slalu kena tinggal sensorang kat umah..penat aku every wiken travel dari Senawang ke KL..uhukss..tuh la ended up dgn resign gak…

Third company od cos la Motorola..yg bakal ended up jugak..masih ingat this entry? bezanye kali ni bukan aku yg resign walaupun ade hati utk resign gak..sebabnye aku tak suke buat keje aku skang..ingatkan software testing nih best..skali bile dah involve, Huhh..tak tahu lah camne lagi nak explain, hanya org2 yg satu team dgn aku je yg memahami..maybe testing kat telco company je kot yg tak best..aku tade idea nak cakap camna company lain nye testing…maybe different dgn ape yg aku buat skang or maybe same..

Ehhh, dah kul 10 lebey ke?? Hihih..kejap le plak mase berlalu..ape la yg aku duk membebel di pagi hari ni..ingat nak gi shoping jap lagi..mau beli baju and seluar baru di Niichi~~ Lame dah tak reward diri sendiri…Jom shopping jom!! *Wink

Sekian bebelan utk hari ni..Have a great day!!

Comments
  1. I found your blog on google and read a few of your other posts. I just added you to my Google News Reader. Keep up the good work. Look forward to reading more from you in the future.

  2. izyan says:

    To be frank..takde la best sangat like others.

    sy dh reply comment akak =D slmt membace

Leave a Reply

