Tentang personal loan

Posted: December 3, 2009 in Babbling
Tags: ,

Iyer betul..aku skang tengah busy nak apply personal loan..huh, susah tul la bank nak approved..naik menyampah dan sakit hati dah aku ni..especially bank dot dot dot..huh!! motto nye bukan main lagi utk rakyat la kunun..and ade la lagi few bank yg aku dah blacklist..and aku tak kisah la kalo diorg nak blacklist aku pun..camne aku tak sakit hati..low clas sgt ke keje private sector ni? ape ingat gaji kitorg ni tak cukup ke nak bayar bulan2? asyik2 requirement nye kerja kerajaan..tak kisah la gaji murah pun, janji gov servant..hohoho..ingat hina ke ape keje swasta ni??? Helloooooooo..aku bayar income tax tiap2 tahun okey??? No wonder la ramai yg gi pinjam duit ngan along..aku mmg dah tak salahkan diorg lah nape diorg gi carik along..institusi kewangan negara kite ni yg memilih kasih..atau lebih tepat lagi iaitu ‘saks’..huhu

**sori la kalo ada reader yg terasa ngan statement aku..tidak sengaja untuk mengutuk kalian..tapi inilah luahan hati aku sebagai seorang pekerja swasta yg tengah sakit hati……………….

Comments
  1. emy says:

    memang leceh sikit kalau keje swasta ni nak buat personal loan.. pastu interest tinggi.. tapi, idea 0% installment lagi better dari buat personal loan.. in case, kalau nak guna duit utk beli barang la..

  2. emy, tuh la..bank mmg payah nak approved..huhu..neway 0% installment tuh camne eh?

  3. emy says:

    oooo 0% installment guna credit card.. dia charge sikit je for the first installment, yang lain bulan tu, interest free.. tak payah menanggung interest menggunung dengan personal loan tu..

  4. Oo menarik gak tuh..neway emy, finally few bank dh approved PL akak..alhamdulilah..hehe

Leave a Reply

