Luahan Hati

Posted: September 7, 2010 in Babbling
Tags: , , ,

Ingatkan yg ini https://elixadexelia.wordpress.com/2010/09/06/menjelang-hari-raya/ dah last post utk hari ni..tapi tidak upenya..tetibe aku begitu rajin utk mengupdate..kalo ikutkan takde la aku ni rajin sgt tapi disebabkan hati yg sakit..maka kena luahkan kat sini jugak so that hati aku tenang tanpa memendam sebarang perasaan tidak enak di sepanjang percutian raya nanti..adoi..panjang pulak muqaddimah nya..

ok..kembali ke point asal..kenapa aku rasa sakit hati? kenapa aku stress? kenapa aku puasa tapi tak rasa lapar?

Arghhhh…nih semua pasal

WILLIAM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (sila baca dengan nada bertempik yek..)

korang, ni bukan william corner tau..ini project manager dari China yg sgt sarcastic..since August aku involve projek nih dan sejak itu juga lah beban keje aku lebih hangat dari yg biasa..dia nih buat keje sesuka hati dia je..promise dgn client ikut waktu dia tanpa discuss dengan aku & PM aku kat sini dulu..last minute baru inform..nak siap hari ni tp bagitau pun hari ni?..dia ingat senang mcm eja ABC ke keje aku ni?? .sekali buat ada error..dua kali buat dapat error lain pulak..tiga kali buat error solved tapi requirement pulak nak kena tukar..dah la bahasa mandarin..SQL Developer pun bahasa mandarin..input file pun bahasa mandarin..sampaikan emel utk aku pun ditulis kot bahasa mandarin kadang2..Isk2 apa depa ingat aku ni cina ke?? even chinese kat ofis aku pun tak reti nak baca chinese character..inikan pulak aku yg melayu tulen..maka bertambah 2 kali ganda la kesukaran aku..dengan itu, aku melantik Encik Google Translate menjadi rakan karibku..Huh, bagai nak gile aku wat keje..tambah2 bulan puasa ni..dari pagi sampai petang melekat atas kerusi seolah2 ada gam..bangun semata2 nak gi solat je..tak cukup dgn itu, aku kena sambung balik kat umah..weekend pun sama..sampai kul 1 2 tido sebab wat keje..kalo tak wat camtuh konfem keje aku takkan siap on time..jeles gile aku ngan few malay kat ofis aku..datang kul 9 lebih balik sharp kul 5..aku nih kul 9 dah tercongok kat ofis balik pulak kul 6 lebih..nak pi mengulor shopping raya time lunch pun tak sempat..haru biru sungguh~ (patut la aku tak sempat nak beli baju raya & tukar duit raya kan??)

hari ni punya masalah lagi memenatkan..production system down pulak time aku update something kat database..apa lagi..aku lah org yg perlu troubleshoot..dari kul 2.30 sampai kul 6.30..tak juga tahu apa root causenye..dah la connection slow sb guna share desktop nak controll..pastu RDC on top of RDC..lagging toksah kata laaa..ditambah pulak dgn perasaan malas dan takde mood nak keje (ye la..esok aku nak balik kg)..rasa nak nanges jek..last skali senior aku yg kat singapore offer diri utk troubleshoot..dia kesian kat aku kot sebab dah 6.30 tapi belum balik lagi..paham jugak upenya dia pasal bukak puasa..hehe~ thanks senior ku! Jasamu dikenang..May God bless you🙂

Nih pun aku baru siapkan keje sikit2..update apa yg pending dari side aku..kesian plak ofismate aku kena support & take over keje aku semasa aku cuti..keje dia pun dah berlambak ditambah pulak dgn keje aku..tp takpe nanti bila awak cuti chinese new year, sy pulak yg cover yek..kita kan 1Malaysia..hihi~

eh dah 12.30 dah..harus tido nih..esok mau pulang ke kg..barang belum sempat di packing lagi~~ (padahal memang selalu last minute pun..tak kira ada masa free ke tak) Ngee~

Okie dokie..

I’m off now..dreamland is waiting for me🙂

Leave a Reply

