PTPTN: Potong gaji mulai Jun 2011

Posted: September 20, 2010 in Babbling
Tags: , , ,

‘‘Daripada jumlah keseluruhan 1.6 juta peminjam, hanya 42 peratus atau 600,000 peminjam yang membayar balik pinjaman..”

Menyirap nye aku bace headline & statement kat atas ni..

Cam $%*&&&### jee..bukan kat ptptn nih aku nak marah..kat peminjam liat nak bayar hutang..aku nih bukan la kategori suka sgt nak hulur duit kat ptptn tiap2 bulan..tapi itukan hutang..bila dah kita berhutang, wajib la kita membayarnya..aku sedar, dari duit pinjaman ptptn itu lah aku mampu belajar di universiti..grad dgn cemerlang (cemerlang ke? second class upper je padahal :P) dan dapat keje elok..aku syukur sangat2..kalo nak bergantung duit parents memang setakat sekolah menengah je lah education aku ni..mak bapak aku bukan org senang..terima kasih wahai ptptn~ tanpa kamu, di mana lah tahap aku sekarang yek..

ok..tuh je bab aku nak puji ptptn nye..jom cite pasal interest & admin fees yg menyakitkan hati pulak..oh ye aku mmg byk hutang dgn ptptn ni..pendek kata leh beli kete vios sebiji kot secara cash..jadi byk lah aku kena bayar tiap2 bulan..tp aku bayar setakat mana yg aku mampu je..dah tulis surat kat ptptn dulu2..tiap kali aku bayar balik pinjaman ptptpn, aku tengok mcm tak berubah je hutang aku..sangat la menyedihkan..wahai ptptn, kenapa ko seksa kami sgt yek?? dah macam along dah interestnyaa..sampai tua pun takkan abis kalo cam ni..sob3~

pasal wajibkan potongan gaji tu aku kurang setuju..bukan apa, aku bayar tiap2 bulan ikut kemampuan aku je..kadang2 RM300, kadang2 RM200, kalo lebih sikit kadang2 RM500..kalo sengkek gile aku bayar RM50 pun ada..jadi bila dah wajibkan potongan gaji ni, konfem la kena bayar ikut perkiraan yg betul..tatau la mampu ke tak nih..dah la byk lg hutang lain nak kena bayar..😦 Ya Allah, kau permudahkanlah urusan hambamu ini..Amin..

Leave a Reply

