Bila berbaju kurung ke Ofis

Posted: February 15, 2011 in Babbling
Tags: ,

“Kakak, come here..why u look so different today?? Hari ni nampak bertamadun.. :P”

“Cik ‘Y- – – -e’, first time i tengok u pakai baju kurung..tak pernah pakai kan before this..so nice~!! haa kenapa hari ni lain?? ada pape ke?? “

“Hye..u wear baju kurung today..biasa rugged je..hari ni macam Perempuan Melayu terakhir la..cantik! Haa nape tak pakai kebaya..i rasa pasti lagi nice sb kebaya ada curve sket kan..”

“Ooo..u ada date ye hari ni..pakai cantik-cantik..i terkejut tengok bila u datang ofis tadi..look so different lah..”

jeling-jeling..pandang-pandang atas bawah tak berkelip bila aku lalu..ini pulak feedback mat salleh kat ofis aku.. 

Adoyai..tengok lah korang perangai budak2 ofis aku nih..pantang aku pakai lain skit, depa duk sebuk menyakat..itu la aku malas nak pakai baju kurung nih.. malu sih kat ofis smalam, seme duk tengok & tegur pasal appearance aku..padahal reason nya aku bangun pagi lambat & tak sempat nak iron kemeja..kebetulan baju kurung ni tak perlu nak iron..jadi sarung je lah..hahaha😛

**dan semalam jugak sorang ofismate tanya soklan maut kat aku..”Just wondering, why muslim cannot celebrate Valentine day? Must be a reason rite ..curious nak tahu”..speechless sekejap aku dibuatnya..

 

Comments
  1. ziraziz says:

    mne gambo pompuan mlayu terakhir ni??…nk tgk ;p…

  2. emy pun tak pakai baju kurung kat ofis.. sepanjang kerja kat ON dulu, langsung tak pernah.. dah tukar kerja, ada pakai sekali, sebab ada majlis yaasin.. menghormati majlis😉

Leave a Reply

