Kisah skodeng

Posted: February 23, 2011 in Babbling
Tags: ,

“Oit korang..cepat2 datang sini..line clear..ashraf tengah berlatih kawad…” jerit member aku dari pintu tingkap kolej..

“Haih..hensem la mamat nih..dah la leftenan..kalo dia boyfren aku kan syok..ashraf!!!!!!!!!!!! I love u!! ..” sorang lagi menjerit..lepas jerit cepat2 sembunyi bawah tingkap..

“Woit..diam lah..dia pandang sini..karang dia tahu pulak kita skodeng..dah la bilik aku yg tepi skali ni..hampeh la korang” kata kawan aku sorang lagi..

Haaa kalo korang nak tahu, lebih kurang macam gitu lah situasi dan perbualan aku dan kawan-kawan 10 tahun lepas..haha..sangatlah kebudak-budak kan..time ni  aku belajar kat uitm..maklumlah umur baru lepas spm..masing2 gediks tak hingat..hahaha..oh yek, leftenan yg kami panggil ashraf tu adalah senior course DIA dan boleh dikatakan budak PALAPES paling hensem kot time tuh..tinggi, putih & macho..yer lah, kalo nak banding dak2 palapes lain, banyak yg gelap..dah la berpangkat leftenan..jadi, dia lah antara feberet kami semua..iaitu feveret utk diskodeng..hihih~ kebetulan kolej aku opposite dengan kolej budak ROTU..waktu petang diorg akan berlatih kawad sepanjang jalan laluan kolej..bila tengah study, memang akan dapat dengar diorg praktis..kalo pura-pura tanak dengar pun takleh sebab akan ternampak jugak..jadi, apa lagi kan..perfect time to skodeng..multitasking lah kata orang, study sambil cuci mata😛

Dan dua hari lepas aku saje je tweet kat ashraf ni ala2 rindu nak tengok dia berlatih kawad & raging dak2 ROTU..sekali dia reply tweet aku sambil tergelak..oh my god, tak sangka dia balas..kembali angau pulak aku setelah sekian lama aku tinggalkan kisah ashraf & palapes..hahaha..oh ye kalo korang nak tahu, dia lah ashraf yg aku maksudkan…

ashraf muslim🙂

(Pic credit to budiey.com)

Comments
  1. zira says:

    pheewwwiitttt…..
    skodeng ashraf muslim tu…apasal x ajk sy skali ;p …

  2. zira says:

    lg bgs skodeng ms blm jd artis….dh jd artis nk skodeng wat pe ;p…sume citer kuar paper hehe…

  3. diLa says:

    hoh!! bakpe aku xtau pung…nyesal msuk kesatria…kalu tau dlu register msuk rotu, bole kawad ngn ashraf ngeh33!!

Leave a Reply

